Directe DIGITALE levering van games, abonnementen en gift cards

Je digitale bestelling DIRECT op je scherm EN in je mailbox!

7 dagen per week, 24 uur per dag!

Alle digitale bestellingen worden GRATIS verzonden!

Webwinkel met beveiligde internetverbinding en webshop keurmerk!

vertrouwd adres sinds 2010

Foutmeldingen

Algemeen

Nintendo

PlayStation

PlayStation Foutmeldingen en Status Codes

Xbox

1. Wissel je code in op een PC of Tablet.
Het is echt een zeer veel voorkomend probleem dat storingen ontstaan bij het inwisselen van een digitale code op een Xbox spelcomputer.
- Wij raden je daarom beslist aan om de code niet op je Xbox spelcomputer in te wisselen, maar online te activeren met een Computer of Tablet. Op onze pagina Handleidingen vind je hiervoor een handige gebruiksaanwijzing.

2. Schakel je Xbox spelcomputer even helemaal uit.
- Log uit je Xbox console en zet hem met de 'aan en uit knop' volledig uit. Trek zelfs de stekker even uit het stopcontact. Schakel vervolgens je spelcomputer weer in en start hem weer op. Probeer nu nog een keer je code in te wisselen.

3a. Je krijgt het bericht dat de code al is gebruikt / ingewisseld. 
Deze storing zien we heel erg veel. Het is echter volstrekt onmogelijk dat een digitale code afkomstig van GamesDirect®, al een keer is gebruikt. De code is rechtstreeks afkomstig van Microsoft B.V. en kan daarom in géén geval meer dan één keer worden uitgegeven aan twee verschillende kopers. De door jou bestelde digitale code wordt namelijk, enkele seconden nadat dat je een bestelling bij ons hebt geplaatst, speciaal voor jou, op afroep geproduceerd. 
- Je kunt deze storing het beste oplossen, door de code niet op je Xbox spelcomputer in te wisselen, maar online te activeren met een Computer of Tablet. Op onze pagina Handleidingen vind je hiervoor een handige gebruiksaanwijzing.

- Wordt je probleem met bovenstaande aanwijzingen niet opgelost? Kijk dan bij aanwijzing 3b.

3b. Je krijgt het bericht dat de code is al is gebruikt / ingewisseld. 
Als je deze storingsmelding krijgt, is het zeer waarschijnlijk, dat je je code op een ander ( vorig ) account hebt ingewisseld. Dat is ook meteen de reden dat je het bericht krijgt dat de code al is gebruikt; namelijk door jouzelf! Kijk dus alstjeblieft heel goed uit en zorg er voor dat je je code op het juiste account activeert. Het is heel vervelend maar je kunt hier echt niets meer aan doen, omdat je code zoals gezegd,  inderdaad al is geactiveerd.

4. Je krijgt het bericht dat je code niet overeenkomt met jouw land of regio.
Je krijgt deze storingsmelding als je je Console niet op de Europese regio hebt ingesteld.
- Je kunt deze storing gemakkelijk oplossen, door de code niet op je Xbox spelcomputer in te wisselen, maar online te activeren met een Computer of Tablet. Op onze pagina Handleidingen vind je hiervoor een handige gebruiksaanwijzing.

5. Je krijgt het bericht dat je een foute code hebt ontvangen.
Een digitale code afkomstig van GamesDirect® wordt exclusief per code voor onze klanten 'on demand' aangemaakt en middels een speciale beveiligde verbinding aangeleverd door onze partner Microsoft B.V. Het is dus absoluut onmogelijk dat een digitale code een fout kan bevatten.
- Kijk dus nog even goed of je de code juist hebt overgenomen en ingevoerd.
- Je kunt deze storing eenvoudig oplossen, door de code niet op je Xbox spelcomputer in te wisselen, maar online te activeren met een Computer of Tablet. Op onze pagina Handleidingen vind je hiervoor een handige gebruiksaanwijzing.

6. Geen oplossing voor je storing gevonden?
Is je probleem ondanks bovengenoemde suggesties nog niet opgelost? Dan gaat er iets niet goed in je account! Let op: dit soort foutmeldingen kunnen spontaan onstaan, zonder dat je daar ook maar iets aan kunt doen. Het kan zomaar voorkomen, dat je een paar weken, dagen of zelfs maar een paar minuten geleden nog een code zonder problemen hebt geactiveerd en dat dat nu niet meer lukt.
- Om dit type storing op te lossen, moet er wel iemand in je account meekijken om te kunnen zien wat er aan de hand is. Wij kunnen helaas niet in jouw account kijken om je te helpen en wij mogen dit vanwege privacy reden ook pertinent niet doen ( dit is verboden door de overheid ). De helpdeskmedewerkers van Microsoft / Xbox kunnen en mogen wel direct in je account meekijken om te zien wat er niet goed gaat. In de meeste gevallen wordt zo je foutmelding per direct opgelost.

Let op : als de storing door Microsoft / Xbox niet wordt opgelost, wil je dan zo vriendelijk zijn, tijdens de chat of het telefoongesprek met de Microsoft helpdeskmedewerker, het referentienummer van de chat / het gesprek op te vragen en meteen aan onze klantenservice door te mailen? Wij willen er met zekerheid van overtuigd zijn dat je goed wordt geholpen. Het is voor ons van groot belang dat alle problemen van onze klanten in alle gevallen worden opgelost!

Informatie Microsoft / Xbox ondersteuning:
Ga hier naar de Xbox Support pagina.

Telefonische support
Maandag t/m vrijdag: 9:00 - 17:00.
Zaterdag en zondag gesloten.

Chat support
Maandag t/m vrijdag: 9:00 - 18:00.
Zaterdag en zondag gesloten.

Xbox Foutmelding en Status codes