Directe DIGITALE levering van games, abonnementen en gift cards

Je digitale bestelling DIRECT op je scherm EN in je mailbox!

7 dagen per week, 24 uur per dag!

Alle digitale bestellingen worden GRATIS verzonden!

Webwinkel met beveiligde internetverbinding en webshop keurmerk!

vertrouwd adres sinds 2010

Retourneren

Retourneren digitale producten

Je bent van gedachten veranderd en wilt je bestelling toch niet doorzetten? Geen probleem! Als de digitale code nog niet is geleverd dan kun je deze tot 14 dagen na het plaatsen van bestelling annulleren. Stuur even een bericht naar onze klantenservice via onze Contactpagina. Vermeld in je mail: het ordernummer, de besteldatum en je naam. Je bestelling wordt dan uit ons ordersysteem verwijderd. 

Heb je per ongeluk een product besteld dat niet op voorradig was. Dan kun je je bestelling ook zonder problemen annuleren. Stuur even binnen 14 dagen een bericht via onze Contactpagina. Vermeld ook hier in je mail: het ordernummer, de besteldatum en je naam en wij verwijderen je bestelling uit onze order-adminstratie en storten het aankoopbedrag binnen 7 werkdagen middels onze Payment Provider Mollie terug op je rekening. Wij gebruiken hiervoor dezelfde betaalmethode als waar je mee besteld hebt. Hier zijn geen extra betaalkosten aan verbonden.

Let op: is de digitale code al naar je verstuurd dan is het helaas niet mogelijk om je bestelling te annuleren of te retourneren. Zorg er daarom voor dat je zeker weet dat je de juiste code besteld. 


Retourneren fysieke producten

Retour aanmelden
Toch niet helemaal tevreden met je aankoop of wil je een artikel ruilen? Dan kun je dit binnen 14 dagen na ontvangst van het artikel aan onze klantenservice laten weten middels onze Contactpagina. Vermeld in je mail; het ordernummer, de besteldatum en je naam. Wij nemen dan zo snel mogelijk je retouraanvraag in behandeling.
Je ontvangt vervolgens een e-mail met een verzendlabel en een retournummer dat je uit kunt printen. Na ontvangst van het verzendlabel en het retournummer heb je weer 14 dagen de tijd om het artikel retour te sturen. Wij zorgen er vervolgens voor dat je zo snel mogelijk een vervangend artikel ontvangt. Wil je je geld terug? Even goede vrienden! Laat ons dat dan even weten en wij storten na ontvangst van het retourartikel, het aankoopbedrag binnen 7 werkdagen terug op je rekening middels onze Payment Provider Mollie. Wij gebruiken hiervoor dezelfde betaalmethode als waar je mee hebt besteld. Hier zijn geen extra betaalkosten aan verbonden.

Retourvoorwaarden
- Een artikel kan alleen retour als het in zogenaamde 'ongebruikte staat' verkeerd. Voorbeeld: bekijk eerst het artikel in de gesloten verpakking en kijk of je het goede artikel hebt ontvangen. Haal vervolgens  ( voorzichtig ) het artikel uit de verpakking en bekijk het gerust heel goed zoals je dat ook in een winkel zou doen. Het is dus niet de bedoeling dat je het artikel gaat testen of gaat gebruiken. M.a.w. het is heel belangrijk om het artikel in de originele staat, ongebruikt, compleet en onbeschadigd te retourneren.
- Artikelen zoals bijvoorbeeld Software en Games e.d. waarvan de verzegeling is verbroken, kunnen niet geretourneerd worden.
- Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het ook van belang dat je het artikel samen met de originele, onbeschadigde ( redelijkerwijs ) verpakking retourneert, inclusief alle interne verpakkingsmaterialen. 
* Meer informatie kun je vinden in onze Leveringsvoorwaarden.

Ik heb geen printer. Hoe kom ik dan aan een verzendlabel?
Geen probleem. Neem gewoon de informatie van het verzendlabel over van de e-mail die wij naar je hebben toegestuurd en schrijf deze zo duidelijk mogelijk op de verzendverpakking. Je kunt het artikel versturen via een Post NL-punt bij jou in de buurt of als je uit België komt via bpost.

Hoe moet ik het artikel retour sturen?
Na je retouraanvraag ontvang je een e-mail met een verzendlabel en retournummer dat je uit kunt printen. Vervolgens is het de bedoeling om het product terug te verpakken in de originele verpakking inclusief alle interne verpakkingsmaterialen en de omverpakking waarin je het product heb ontvangen te hergebruiken voor verzending. Als de omverpakking zodanig beschadigd is dat deze niet meer te gebruiken is voor verzending, wil je dan zo vriendelijk zijn het artikel voor ons te verpakken in een andere stevige verpakking zodat de kans op beschadiging zo klein mogelijk is? Als laatste plak je het verzendlabel op de verpakking. Graag stevig vastplakken anders bestaat de kans dat het label misschien los laat en dan komt het pakket niet bij ons aan.
Je kunt het artikel versturen via een Post NL-punt bij jou in de buurt of als je uit België komt via bpost. Het aankoopbedrag storten wij binnen 7 werkdagen op je rekening middels onze Payment Provider Mollie. Wij gebruiken hiervoor dezelfde betaalmethode als waar je mee besteld hebt. Hier zijn geen extra betaalkosten aan verbonden. 

Zijn er kosten verbonden aan het retour sturen van een artikel?
Ja dat wel. De verzendkosten voor het retour sturen van een artikel zijn voor jouw eigen rekening. Let op: GamesDirect® is niet aansprakelijk voor het zoek raken en/of beschadigingen als gevolg van het retourzenden.

Kan ik alle artikelen retour sturen?
Er zijn uitzonderingen. Artikelen zoals bijvoorbeeld Software en Games waarvan de verzegeling is verbroken kunnen niet geretourneerd worden.

Ik heb minder geld terug gehad voor mijn geretourneerde artikel, hoe kan dat?
Dan is er waarschijnlijk sprake van waardevermindering. Mogelijk is het artikel niet in ongebruikte, originele, onbeschadigde of volledige staat door jou naar ons retour gestuurd. Ook een beschadigde of onvolledige verpakking kan er de oorzaak van zijn dat het retourbedrag lager uitvalt dan het aankoopbedrag. 
Let op: houd er rekening mee dat het kan voorkomen dat je artikel kan beschadigen door het retourzenden of zelfs helemaal kwijt kan raken. Dit risico neem je zelf als je een artikel retour stuurt.

Wat moet ik doen als je een verkeerd, beschadigd of een defect artikel hebt ontvangen?
Sorry, dat was niet de bedoeling! Als wij je een verkeerd artikel hebben gestuurd of het artikel is defect of beschadigd bij je aangekomen, neem dan even contat op met onze klantenservice middels ons Contactpagina. Je ontvangt dan een e-mail met een verzendlabel en retournummer dat je uit kunt printen. Vervolgens vragen wij je om het product terug te verpakken in de originele verpakking inclusief alle interne verpakkingsmaterialen en de omverpakking waarin je het product heb ontvangen te hergebruiken voor verzending. Als de omverpakking zodanig beschadigd is dat deze niet meer te gebruiken is voor verzending, wil je dan zo vriendelijk zijn het artikel voor ons te verpakken in een andere stevige verpakking zodat de kans op beschadiging zo klein mogelijk is? Als laatste plak je het verzendlabel op de verpakking. Graag stevig vastplakken anders bestaat de kans dat het label misschien los laat en dan komt het pakket niet bij ons aan.
Je kunt het artikel versturen via een Post NL-punt bij jou in de buurt of als je uit België komt via bpost. Het aankoopbedrag inclusief de kosten voor verzending storten wij binnen 7 werkdagen op je rekening middels onze Payment Provider Mollie. Wij gebruiken hiervoor dezelfde betaalmethode als waar je mee besteld hebt. Hier zijn natuurlijk geen extra betaalkosten aan verbonden. 

Ik heb een verkeerd aantal van mijn bestelling ontvangen, wat nu?
Geen paniek! Als wij je een verkeerd aantal hebben gestuurd, neem dan even contact op met onze klantenservice via onze Contactpagina. Wij sturen je dan het ontbrekende aantal zo snel mogelijk na.

Ik heb mijn artikel retour gestuurd wanneer krijg ik mijn geld terug?
Zodra wij je artikel retour hebben ontvangen storten wij binnen 7 werkdagen het aankoopbedrag middels onze Payment Provider Mollie terug op je rekening. Wij gebruiken hiervoor dezelfde betaalmethode als waar je mee hebt besteld. Hier zijn geen extra betaalkosten aan verbonden. Afhankelijk van de betaalmethode kan het een paar dagen duren voor het geld op je rekening staat.